miércoles, 2 de marzo de 2011

Youth for progress

The Partido Popular has always thought that the education of new generations is the most important. Improving Spain’s education system will ensure its future will be better than it is now. José María Aznar has  promoted the Law on Quality Education, a law that will serve to improve the education system burdened by the LOGSE.
 We will not have to enter into discussions on education laws, but to comment on specific policies of the Community of Madrid, which is the promotion of bilingual education.
The year 2004/05 was the beginning of a very ambitious project with  personal and economic efforts from the Community of Madrid. Bilingual schools were supported with public funds were able to incorporate the English language in primary education and basic curriculum course in the central organizations
Since the end of the year 2003/2004 to the present, many education professionals have been trained to put into action the Bilingual Project. It began as 26 schools selected by the Ministry of Education, and since then the number of schools prepared to meet the demand for bilingual education in Madrid has risen to 242.
The Spanish Language, Mathematics and English Language have become core subjects, constituting daily training in the curriculum development. The remaining subjects, Physical Education, Arts, and Environmental Awareness are areas that can enrich the project to be taught in English, giving schools an additional language stimulation to complete the minimum 30% of the time stated in the direct teaching. The Ministry of Education ensures the smooth progress of the implementation of the program through external evaluating agents such as Trinity College of London.
These such measures are the ones helping to create a better education system for our youth to look with hope to the future and the challenges that a globalizing society increasingly requires.
TRADUCCIÓN
En el Partido Popular siempre hemos pensado que la educación de las nuevas generaciones es lo más importante y que mejorando nuestro sistema educativo se logrará que nuestra España del futuro sea mejor de lo que es ahora, por eso desde el Gobierno de José María Aznar se impulsó la Ley de Calidad de la Educación, una ley que hubiese servido para mejorar el sistema educativo lastrado por la LOGSE.

Pero no vamos ha entrar en debates sobre leyes de educación, sino comentar una política en concreto del Comunidad de Madrid, que es el impulso de la educación bilingüe.

El curso 2004/05 fue el inicio de un proyecto muy ambicioso en ilusiones y esfuerzos personal y económico para la Comunidad de Madrid. Los colegios bilingües sostenidos con fondos públicos tuvieron la oportunidad de incorporar el idioma inglés en la enseñanza primaria como asignatura curricular básica en la organización del Centro.

Desde finales del curso 2003/2004 hasta la actualidad, muchos profesionales de la enseñanza se han formado para hacer realidad el Proyecto Bilingüe. Comenzaron siendo 26 los centros seleccionados por la Consejería de Educación, y desde entonces a hoy, se eleva a 242 el número de centros escolares preparados para satisfacer la demanda de la enseñanza bilingüe en la Comunidad de Madrid.

La Lengua Castellana, las Matemáticas y la Lengua Inglesa se convierten en asignaturas básicas, constituyendo una formación diaria en su desarrollo curricular. El resto de asignaturas, Educación Física, Artística, y Conocimiento del Medio son áreas que enriquecen el Proyecto al poder impartirse en inglés, dotando a los colegios de un estímulo lingüístico adicional, hasta completar el mínimo del 30 % del tiempo establecido en la docencia directa. La Consejería de Educación, a través de agentes evaluadores externos, como el Trinity College of London, garantiza la buena marcha de la implantación del programa.

Este tipo de medidas y no otras son la que ayudan a crear un mejor sistema educativo para que nuestros jóvenes miren con esperanza el futuro y los retos que una sociedad cada vez más globalizada nos exigen.

LUIS MONTERO

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